• Főoldal
• Feladatunk
• Közérdekű
közleményeink

• Programok
• Szabályzat
• Fényképeink
• Életmód
• Támogatók
• Újságcikk

Egészséges
Szívvel
Közhasznú
Alapítvány

SZÍV ÉS ÉRRENDSZERI BETEGEK REHABILITÁCIÓS EGYESÜLETE
5000. Szolnok, Szapáry u. 19.



MINDENNAP VÉGEZHETŐ TORNAGYAKORLATOK AZ ÁLTALÁNOS FIZIKAI ÁLLAPOT JAVÍTÁSÁRA:

Ezeket a gyakorlatokat naponta lehet végezni, étkezés előtt, amikor nincs tele a gyomor, s nem von el vért a szívtől.

Ha légzési nehézséget éreznek, hagyják abba a mozgást, és csak akkor folytassák, ha légzésük normalizálódott.
A mellkasi nyomás, szorító érzés ugyancsak figyelmeztet arra, hogy álljanak meg a mozgással.

A rendszeresen végzett torna, séta, úszás biztosítja a normál vérkeringést, a test fizikai állapotának megőrzését, javítását és ezzel a szellemi tevékenységre való alkalmasságot.
A gyakorlatok elkezdését mindig előzze meg a pulzusszám mérése, majd a végén is ellenőrizzük pulzusszámunkat. 10 másodpercig mérjék és 6-al szorozzák meg. Így megkapják az 1 perc alatt mért pulzusszámot.

1. gyakorlat



Egyik karjukat emeljék magas tartásba.
Végezzenek nyolcszor karcserét és közben nyújtózkodjanak magasra mintha valamit szeretnének megfogni.


2. gyakorlat



Emeljék a karjukat magastartásba.
Végezzenek kétszer karkörzést előre majd hátra. Négyszer ismételjék a gyakorlatot.
Figyeljenek arra, hogy minél nyújtottabb karral, laza vállakkal végezzék a gyakorlatot.


3. gyakorlat



Emeljék a karjukat magastartásba.
Lendítsék az egyik lábukat előre és ezzel egyidőben engedjék a karjukat mellső középtartásba, majd engedjék a lábukat le és a kart emeljék magastartásba. Végezzék el a gyakorlatot a másik láb lendítéseivel is.
Négyszer az egyik, négyszer a másik lábbal lendítsenek: a gyakorlatot lazán erőlködés nélkül végezzük.


4. gyakorlat



Álljanak terpeszállásba és emeljék a karjukat oldalsó középtartásba.
Hajoljanak előre és érintsék meg a lábukat háromszor, majd lassan emelkedjenek fel állásba. Négyszer végezzék a gyakorlatot. Lassan nyugodtan, hirtelen mozdulatok nélkül dolgozzanak.


5. gyakorlat



Nyújtózkodjanak háromszor magastartásba, majd végezzenek térdhajlítást, vagy aki tud, guggoljon le. Ismételjék a gyakorlatot négyszer. A guggolást csak olyan mélyen végezzék, hogy a térdizületben ne érezzenek fájdalmat.


6. gyakorlat



Álljanak terpeszállásba. Végezzenek törzsfordítást háromszor balra karlendítéssel bal oldalsó középtartásba, majd álljanak kiinduló helyzetbe. Másik oldalra is végezzük el a gyakorlatot.
Háromszor balra és háromszor jobbra végezzük el a gyakorlatot.


7. gyakorlat



Szökdeljenek háromszor helyben, majd 4-re ugorjanak terpeszállásba és lendítsék a karjukat oldalsó középtartásba. Nem kell magasra ugrani, szinte csak rugózás legyen a helyben szökdelés! Ismételje négyszer a gyakorlatot.


8. gyakorlat



Lendítsék a karjukat magastartásba és ezzel egyidőben az egyik lábukat emeljék hátra, majd engedjék le karjukat és lábukat. Végezzék ellenkezőleg is a gyakorlatot mindkét lábbal négyszer.


9. gyakorlat

Rázogató mozdulattal lazítsák lábaikat és karjaikat, ha a szabadban végezték a gyakorlatokat sétáljanak 5-6 percet.
Egészségükre!